Brev:
Grød og frugtmos
20. september 2009
Alder:
4 mdr.
Grød og frugtmos
Hej Helen,
Så er Josefine blevet 4 mdr og vi er, efter aftale med sundhedsplejersken, går igang med at give hende grød.
Ved frokosttid får hun en portion tynd majsgrød og det er noget hun guffer i sig. Hun får så meget grød om hun har lyst til at spise (hun spiser vel 3/4 dele) og bagefter får hun en flaske mælk.
Vi vil give hende majsgrød et stykke tid endnu og derefter får hun lov til at smage risgrød.
Men så dukkede der lige to spørgsmål op:
Hvornår er hun klar til to portioner om dagen og hvad med frugtmos?
Jeg har i tankerne at hun, når hun får to portioner dagligt får lidt frugtmos på den sene portion.
Jeg ved ikke om det har en indflydelse men jeg laver selv grød fra bunden og har også tænke mig selv at lave frugtmosen.
Hilsen